Kreativita dřímá uvnitř aneb Proč se můj instagram jmenuje

Není to tak dávno, co jsem přemýšlela nad různými názvy bookstagramů, booktubů, knižních blogů a podobných stránek. V tu chvíli mi došlo, že mnoho lidí nejspíše vnímá moje bookstagramové jméno (otoc_stranku) jenom jako způsob, jak naznačit, že se jedná o instagram o knihách. Já však v tomto názvu vidím mnohem víc, a i proto mi asi tak dlouho trvalo, než jsem si uvědomila, že jiní lidé ten význam nevidí. Ve světě internetu je zkrátka občas těžké si uvědomit, že lidé vám nevidí do hlavy. Proto jsem se rozhodla věnovat tento článek mému bookstagramovému jménu. A i když se to možná může zdát jako přehánění, pro mě je zkrátka důležité.

Dlouho jsem přemýšlela, jak to zaobalit. Měla bych říct, že jsem byla svědkem traumatické události, která ovlivnila můj život? A pak jsem se rozhodla. Řeknu to prostě na rovinu. Protože kdybych to zaobalovala, kdekdo by z toho mohl vzvodit nějaké mylné závěry. Navíc, to, co se stalo, stejně už nezměníme, tak proč z toho dělat něco, čím to není. Zkrátka a dobře, před dvěma lety jsem se stala svědkem teroristického útoku. Sledovala jsem (velmi zblízka) surovou vraždu mnoha lidí, přejetých náklaďákem. Já i moje rodina a přátelé jsme ale všichni nepředstavitelnou souhrou okolností přežili. A toho večera (nebo spíše už rána) jsme všichni společně seděli v pokoji a přemýšleli nad smrtí a životem. Nad tím, jaká to byla hrůza. A nad tím neuvěřitelným štěstím, které nás potkalo. Nad tím, že žijeme. A jeden moudrý muž, jehož zážitek z útoku byl asi nejhorší, mi toho dne řekl "Lidský život je jako kniha. Každý den začneme žít novou stránku. A dokud žijeme, kniha pokračuje dál, každý den přibývají další a další stránky. A dokud stránky přibývají, život nekončí. A naše knihy se dnes ještě nezavřely. Pokračují dál. A zítra opět otočíme stránku. I přes to, co jsme zažili, budeme žít dál."

Otočení stránky pro mě znamená vzpomínku na zážitek, který mi změnil život. Připomínku, že žiju dál. Že když mám pocit, že je všechno špatně, druhý den zase vyjde slunce. Že se probudím. Zároveň pro mě také symbolizuje nový začátek. Přelom mezi dvěma etapami. Jakési uklidnění, že ne všechno bude vždycky stejně, ale to je v pořádku. Otočení stránky znamená, že lidi se mění, všechny dny nejsou stejné. A že změna je v pořádku. Že můžu dělat to, co chci, že nemusím vždycky brát ohled na to, jestli se bude nová fotka na instagramu líbit všem.

Jak asi víte, procházím různými obdobími, mám různé pocity ohledně bookstagramu a občas tak trochu tápu. Název mého bookstagramu mi ale dodává odvahu, říká mi, že i když se třeba zrovna nemůžu vyznat sama v sobě, tenhle pocit nebude trvat na věky. Proto se tak jmenuje. Polapit svět je sice možná poetičtější, je však pouze poetický. A i přes to, že se mi tento název líbí, když mě napadlo otoc_stranku, okamžitě jsem věděla, že nový název zkrátka předčí všechny ostatní.

A že Otoč stránku je navíc skvělý název pro bookstagram, to už je jen třešnička na dortu.

Komentáře