Pojďme slavit!!


Takže – výročí?
Já že jsem zvládla rok na bookstagramu?
Gratuluju!
Ale co to znamená?

Víte, jak lidé vědí, kdy si založili jakou sociální síť a pak oslavují výročí? Já u svého bookstagramu (@otoc_stranku) věděla jen, že jsem ho založila někdy v červenci 2017. A když jsem viděla pár oslavných výročních fotek na instagramu, řekla jsem si, že se taky kouknu. A hádejte co! Já ho neprošvihla! První fotka na mém bookstagramu je z 15. července 2017, takže oslavujme, oslavujme, opravdu jsem u toho vydržela rok! Samozřejmě se to ale neobešlo bez pár zběsilých i méně zběsilých změn. Proto vám jako výroční zprávu přináším shrnutí mého roku na bookstagramu. A vezmeme to hezky popořádku :)

15. 7. 2017
Začnu tím, co je očividné. Založila jsem si bookstagram. Háček je v tom, že jsem neměla ani potuchy o nějakém českém bookstagramu nebo dokonce knižní komunitě. Takže účet, který jsem si založila, se jmenoval bookish cooking a měl to být jen doplňující instagram k budoucímu youtube kanálu, na který jsem plánovala točit videa o vaření, kde ve volných chvílích budu říkat, co zrovna čtu. To jsem samozřejmě ještě netušila, že zmíněný kanál nikdy nevznikne, protože zjistím, že existuje velmi rozsáhlá síť bookstagrammerů…

červenec 2017
Velmi rychle jsem objevila různá tajemství a zákoutí a rozhodla jsem se svůj účet rozjet jako bookstagram. Přejmenovala jsem ho na ada.and.books a začala jsem přidávat fotky toho, co jsem zrovna četla. Narozdíl od některých jiných bookstagrammerů jsem nebyla žádná senzace ze dne na den, ale s jistým úsilím jsem začala získávat první sledující.

srpen 2017
Poprvé v životě jsem si předfotila fotky, když jsem se zúčastnila knižní výzvy. Myslela jsem si, jak jsem geniální, dnes už ale vím, že fotky předfocují skoro všichni ;) V srpnu jsem také pak začala točit knižní videa na youtube.

září 2017
V září jsem poprvé poznala osobně lidi z knižní komunity, když jsem se zúčastnila prvního Radši srazu. Doteď si pamatuju, v jaké jsem pak byla euforii. Nezapomenutelným zážitkem pro mě ale spíše než sraz samotný (tím nechci nic kritizovat, sraz byl skvělý) bylo, když jsme s Kubou (tehdy ještě bookoholic kubou) a Kájou (@coralineandherbooks) po neśpěšném pokusu navštívit Levné knihy asi hodinu čekali, než Kubovi přijede tramvaj, a když konečně přijela, zjistili jsme, že čekáme na špatné straně a ta správná zrovna ujela, takže jsme pak šli znovu čekat na druhou stranu. Nakonec jsem ze srazu, který končil kolem šesté, vpodstatě odcházela až po osmé, ale v žádném případě toho nelituju :D

říjen 2017
Rozhodla jsem se sama vytvořit knižní výzvu #zahadnyrijen, která sice nebyla kdovíjak populární (a taky jsem ji zveřejnila pět minut po dvanácté), ale někdo se zúčastnil a mě navíc bavilo vymýšlet zadání, takže účel to splnilo. Co je ale hlavní, v říjnu jsem poprvé v životě byla na Humbooku, odkud jsem si odnesla kromě knih také spoustu skvělých vzpomínek! Pokud by vás zajímalo víc, natočila jsem o humbooku video, na které se můžete kouknout tady.

listopad/prosinec 2017
Na konci roku 2017 jsem ještě stihla dva Radši srazy. Nebyly už tak pamětihodné jako ten první, kouzlo něčeho nového asi holt nevydrží navždy. I tak jsem si je ale užila. Na konci prosince jsem jen tak dala na instastories, že půjdu do Dobrovského, protože tam je každoroční 30% sleva, jestli nechce někdo jít se mnou. K mému úžasu mi nejen někdo odpověděl, že se mnou půjde, ale ještě navíc to byla osoba, kterou jsem taky chtěla poznat! Stalo se tak, že jsem byla nakupovat knihy s Áďou (@adel_the_knihomol). Tohle setkání pro mě bylo taky pamětihodné, nejen proto, že po návštěvě kihkupectví jsme si ještě hodnou chvíli venku povídaly o všem možném, ale taky proto, že jsem si do té chvíle neuvědomila, jak snadné je v knižní komunitě potkat reálné lidi :)

leden–březen 2018
Nejdřív jsem nevěděla, co psát do popisků. Pak jsem jen sledovala počet sledovatelů a liků u fotek. Musím přiznat, že s mým bookstagramem to šlo z kopce. V jednu chvíli jsem skoro měsíc jsem neotevřela instagram. Pak jsem napsala srdceryvný rozlučkový dopis. A den nato jsem se rozhodla neodejít, ale místo toho celý bookstagram překopat.

duben/květen 2018
Přejmenovala jsem svůj účet, nejdřív na polapit.svět, potom na otoc_stranku, u čehož už jsem zůstala. Pomalu jsem zase začala cítit půdu pod nohama. Nejsem si sice jistá úplně ve všem, ale leccos jsem si uvědomila (jak o sobě, tak o bookstagramu obecně). A myslím, že časem se mi povede se najít a pochopit :) V květnu jsem se také znovu setkala s Áďou, a to hned dvakrát, jednou z toho na knižním bazárku.

červen/červenec 2018
A jsme tady, dnes. Sledujeme, jak se můj bookstagram pomalu, ale jistě, dává zase dohromady. Na červenec jsem vytvořila knižní výzvu #knihavlete, fotím fotky té knihy, kterou zrovna mám v tašce, u toho, kolem čeho zrovna jdu, protože jsem zjistila, že přílišné snažení mi neprospívá, píšu blog, ale není zaměřený na knihy, protože to ostatně úplně nejsem ani já… A myslím, že i přes překážky, které se objevily, jsem ten rok na bookstagramu zvládla, už jen tím, že jsem nezrušila účet!


Pokud jste tenhle článek přečetli, upřímně vám děkuju. Protože pokud někdo přečte popisek u mé fotky, podívá se díky tomu na můj blog a přečte článek, asi ho alespoň trochu musí zajímat co mám na srdci. A i kdyby ne a vy jste jen člověk, co se nudil a čte náhodné články, jsem stejně ráda i za vás :)

Komentáře