Jak pít kávu jinak? *vhodné i pro vegany*

Sama nejsem ani vegetarián, natož vegan, přesto mě ale baví zkoušet různé "náhražkové" potraviny a nápoje. Tady je několik způsobů, jak naložit s hrnkem kávy, pokud si do ní nechcete lít mléko, ale přesto se vám tak úplně nechce pít jen samotnou kávu. Ale budu vás muset zklamat, to, co je na fotce ve skleničce je obyčejná káva se zmrzlinou, na tu recept nečekejte :)

KoKo s?
V poslední době jsem si docela oblíbila odpolední kávu s kokosovým mlékem. Kokosové mléko má několikanásobně vyšší obsah tuku než běžné mléko, takže se blíží spíše smetaně do kávy. Zároveň je ale díky tomu hodně krémové, což pozvedne vaši kávu na další úroveň. Kokosové mléko také dodá vaší kávě lehce kokosovou chuť, která samozřejmě nemusí chutnat každému, ale mně toto ozvláštnění přijde skvělé.

Zkuste náhražky. Doslova.
Pokud nechcete používat pravé mléko, existuje spousta jiných alternativ, jako je například sojové či mandlové mléko, takže můžete podle libosti zkoušet, až najdete, co vám nejvíce chutná. Tyto náhražky mléka můžete samozřejmě koupit v obchodě, já jsem se však rozhodla, že si zkusím sama vyrobit kešu mléko. Větší hrst kešu oříšků jsem nechala přes noc namočit v asi 350 ml vody a pak jsem všechno dohromady rozmixovala a přecedila přes tenký látkový kapesník. Vznikla mi tak bílá tekutina, která by se s trochou fantazie dala označit i za mléko... V kávě funguje podobně jako mléko obyčejné, musíte ale opět počítat s tím, že jeho oříšková chuť lehce ovlivní i chuť vaší kávy.

Nalijme kávu do mixéru...
Uznávám, že zatím moje tipy nejsou nutně úplně originální, přeci jenom, všechny náhražky pořád obsahují slovo mléko. Proto mám pro vás další návrh, který jsem jinde neviděla – roxmixujte kávu s banánem. Zvláštní, viďte. Ani nevím, jak mě to napadlo, ale jednou jsem prostě nalila hrnek kávy do mixéru a přidala k tomu banán. A byla jsem docela překvapená výsledkem. Díky banánu byla káva samozřejmě krémovější a ta lehká banánová příchuť také nebyla překvapivá. Zajímavé ale je, že banán nějakým způsobem zvýrazní chuť kávy, takže je opravdu krásně cítit. Tahle varianta nejspíš opravdu nebude pro všechny, přiznám se, že i já mám jiné favority, pokud ale hledáte způsob, jak připravit kávu pro vegany, nebo prostě jen rádi experimentujete, můžete to přinejmenším zkusit.

Co byste řekli? Zkusíte některou z těchto možností, nebo raději zůstanete u kávy, jak ji pijete běžně?

Komentáře